Menu

Sanne: "De sector is continu in beweging, Rovecom daarom ook. De kunst is om de klant net een stapje voor te kunnen zijn.”

Lees hier waarom zij zo graag bij Rovecom werkt.

Nieuws - Collega Sanne vertelt

Collega Sanne vertelt

Naam: Sanne Speelman
Werkzaam bij Rovecom sinds: 1 augustus 2016
Opleiding: Dierwetenschappen Wageningen University
Afdeling: Klantrelatie & Advies Agri Kennissystemen
Functie: Klantrelatie & Advies


Affiniteit met de agrarische sector was de grootste gemene deler die ik had met Rovecom toen ik daar ruim vijf jaar geleden solliciteerde. Vanuit mijn studie aan de Wageningen University had ik al wel een bovenmatige interesse voor technologische innovaties binnen de sector. Mijn baan bij Rovecom sluit daarop aan. Ik werk namelijk mee aan de ontwikkeling van het rantsoenoptimalisatieprogramma VoerExpert en onze monitoringsapplicatie Feedm.

Begrijpen wat er speelt in de sector

Voordat ik zover was, moest ik wel eerst de software leren kennen. Daarom begon ik anderhalf jaar geleden op de helpdesk. Daar beantwoordde ik klantvragen via mail en telefoon en keek ik via Teamviewer met de klant mee in zijn programma om problemen op te lossen. Dat is de beste manier om de achtergronden en de technische kant van de programma’s onder de knie te krijgen. Heel eerlijk, dat was niet eenvoudig, maar mijn agrarische achtergrond heeft mij daarbij wel goed geholpen. Begrijpen wat er speelt in de sector en waar adviseurs dagelijks mee bezig zijn, dat praat toch een stuk makkelijker.

Nauw klantcontact

Mijn dagelijkse werkzaamheden zijn inmiddels behoorlijk gevarieerd. Ik neem de telefoon op en krijg daardoor klantvragen en -wensen binnen, maar ik ben ook bezig met de doorontwikkeling van de verschillende programma’s. Hiervoor hoef ik niet zelf te programmeren, maar stel ik samen met programmeurs een plan op om te zorgen dat wensen op de juiste manier worden doorgevoerd. Vervolgens komt er een periode van testen, bespreken van de testresultaten en uitleveren aan de klant met de bijbehorende update-informatie. Om de juiste functionaliteiten te bouwen in de programma’s, is een nauw contact met de klanten vereist. Daarnaast geef ik ook webinars en trainingen om klanten te informeren en kennis uit te wisselen.

Teamspirit

Het leukste aan mijn baan is de afwisseling. Geen dag is hetzelfde. De meeste voldoening haal ik uit de momenten waarop ik klanten verder heb geholpen wanneer zij vastlopen in het programma. Gelukkig hoef ik dat niet allemaal alleen te doen. We hebben een gevarieerd team met gemotiveerde collega’s, wat uiteraard ook weer motiverend werkt. We lopen daarnaast heel makkelijk even bij elkaar langs om advies of hulp te vragen. De hoeveelheid uitjes die worden georganiseerd dragen ook bij aan de teamspirit.

De sector is continu in beweging, Rovecom daarom ook. De kunst is om de klant net een stapje voor te kunnen zijn.”

 

Groet,

Sanne Speelman
Klantrelatie & Advies Agri Kennissystemen

Rovecom Agri&Food

Rovecom Agri&Food is onderdeel van Rovecom

Rovecom is een bedrijf dat van innovatie haar dagelijkse werk heeft gemaakt. Het bedrijf is gevestigd in Hoogeveen en onderverdeeld in drie activiteiten, die zich allen focussen op hun eigen specialismen en branches. Rovecom Agri&Food ontwikkelt standaard flexibele bedrijfs- en adviessoftware voor de agri- en foodsector. Rovecom OpMaat verbetert bedrijfsprocessen door het toepassen van slimme en op maat gemaakte automatiseringsoplossingen voor de agribusiness. Rovecom Zakelijk bedient de regionale mkb-markt met IT-diensten en bedrijfssoftware.